15 تیر 1403
logo

مرکز تحقیقات پیشگیری اولیه از بیماری‌های قلب و عروق

دانشگاه علوم پزشکی تهران

آخرین مطالب

پنجمین جلسه هم اندیشی مجمع خیرین سلامت در مرکز قلب تهران برگزار شد

پنجمین جلسه هم اندیشی مجمع خیرین سلامت در مرکز قلب تهران برگزار شد

این جلسه با هدف تکریم و تشکیل کار گروه ویژه خیرین سلامت و کسب ایده های نو در حوزه سلامت تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، روز پنج شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ جلسه غربالگری و هم‌ اندیشی خیرین صنف بازار و جمعی از خیرین مجمع سلامت کشوری و خیرین مدرسه‌ ساز با حضور جمعی از مسئولین در بیمارستان مرکز قلب تهران برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، غربالگری و ارزیابی آزمایشات قلبی عروقی برای خیرین انجام شد. داوود صیقلی مدیر برنامه و رابط خیرین سلامت کشوری، هدف از این نشست را تکریم و تشکیل کارگروه ویژه خیرین سلامت و همچنین کسب حمایت و ایده‌ های نو در حوزه اقدامات خیریه سلامت عنوان کرد.
دکتر حاج قاسمی مدیر مرکز قلب تهران ضمن معرفی مرکز، با ذکر آمار بیماری‌های قلب و عروق و افزایش مراجعات بیمارستانی، جهت امکان خدمت‌رسانی به بیماران و توسعه مراکز درمانی، حمایت خیرین سلامت و دعوت و تعامل با آن‌ها را مهم دانست.
سپس دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و داروی دانشگاه ضمن تأکید بر ضرورت غربالگری و حمایت در توسعه خدمات پیشگیری‌کننده از سوی خیرین با بیان اینکه نشانگرهای تغذیه بر روی جلد مواد غذایی مؤثر است و به‌ عنوان یک کار خیر تلقی می‌شود گفت: نشانگرهای تغذیه‌ای بر روی مواد غذایی هشدارهای لازم را به خریداران و مصرف‌کنندگان آن اعلام کرده و در قالب یک برچسب نشانگر سبز، زرد و قرمز هشدار سلامت به افراد جامعه را تضمین خواهد کرد، لذا اقدامات مشابه در غذا و دارو با حمایت خیرین می‌تواند در سلامت و ارتقای سواد سلامت جامعه تأثیر زیادی داشته باشد.
در ادامه دکتر فرزاد مسعود کبیر رئیس پژوهشکده قلب و عروق مرکز قلب تهران گفت: ضمن تعامل با خیرین داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و با توجه به نقشه علمی سلامت کشور، باید تدوین ایده‌های خیرانه نو در سلامت را مدنظر قرار داده و در زمانی کوتاه ساختار اجرایی آن را عملیاتی و در ارتقاء فعالیت‌های مشترک مرکز قلب تهران و خیرین سلامت، در تأمین تجهیزات پزشکی تلاش و تعامل کرد.
سپس استاد دکتر سید حسین احمدی رئیس گروه جراحی بیمارستان مرکز قلب تهران نیز ضمن تقدیر از حمایت خیرین به مشکلات بیماران قلبی اشاره کرد و افزود: متأسفانه نبود امکانات و تجهیزات کافی باعث شده یک بیمار قلبی برای دریافت خدمات درمانی از بیمارستان مدت‌ زمان طولانی در نوبت باشد که این اصلاً خوب نیست. ان شاءالله ما بتوانیم با حمایت خیرین تعداد اتاق‌های عمل و تجهیزات این بیمارستان را افزایش دهیم و خدمات درمانی را توسعه بخشیم.
همچنین در این نشست نصیبه نصیرپور از شادی، شادکامی و تلاش در تحقق سلامت روان جامعه و امکان‌سنجی آن با حمایت و همراهی و روحیه معنوی و ذهنی والای خیرین سلامت اشاره کرد.
در پایان این نشست تعدادی از خیرین نقطه نظرات خود را در شفاف‌سازی اقدامات خیرین گفتند و در نهایت مقرر شد جهت یکسان‌سازی فعالیت‌های خیرین در تمامی واحدهای زیرمجموعه مرکز قلب تهران، کارگروه ویژه خیرین با مسئولیت تعدادی از خیرین و مسئولین مرکز قلب تهران تشکیل و نظارت کامل بر تمامی فعالیت‌های خیر گونه انجام شود.
در این نشست از دکتر افسانه آئین جهت برگزاری جلسه هماهنگی هم‌اندیشی خیرین و روسای مرکز قلب تهران با اهدای یک جلد قران نفیس تقدیر و تکریم به عمل آمد.

 گروه خبریمرکز قلب تهران، مرکز تحقیقات پیشگیری اولیه از بیماری‌های قلبی و عروقی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *